Sidor

Det senaste från Instagram

onsdag 10 augusti 2011

Badrumsinspiration

Över allt kan man hitta inspiration. Ibland där man minst anar det. Att Google skulle vara ett utmärkt verktyg för detta är ju ingen nyhet och kanske heller inte hur lätt timmarna bara flyger iväg när man väl börjat googla...

Sköna hem är en av många sidor som har fantastiska repotage om allt i hemmet, däribland badrum. Ett av badrummen som gett mig massor av inspiration är "Badrum byggt på drömmar". Marie och Fredriks badrum har funnits med i ett stort antal inredningstidningar och repotage. Marie driver också bloggen Min lilla veranda. Helt klart värt ett besök. Eller två!
Fantastisk egensnickrad badrumsmöbel av
gamla fönster och en köpmannadisk.
Bild från Sköna hem

Mellanvägg med fönster. Ytterligare en idé
som jag gärna tar med mig till vårt badrum.
Bild från Sköna hem


Som jag nämnt tidigare så har jag haft lite svårt att hitta de rätta möblerna till badrummet och Jan-E är inte allt för pigg på att jag kommer upp med idéer som innebär att han ska sätta ihop egna lösningar. Mellanväggarna med infällda fönster har han faktiskt nappat på och redan börjat fundera på hur han ska göra, men det där med en köpmannadisk och gamla fönster har jag inte nämnt för honom ännu. Nu när jag ändå skriver det här och jag vet att han läser så är det väl lika bra att ställa frågan. Någon som har en gammal köpmannadisk? Fönstren har jag redan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar