Sidor

Det senaste från Instagram

tisdag 13 september 2011

Uteduschen är här!

Då har min trädgårdsdröm anlänt med posten. Som flera av er antytt här och på FB så var det en trädgårdsdusch och jag är jättenöjd! Ska bli kul att testa den i verkligheten framöver, men för stunden så lägger vi den i garaget bland alla andra kartonger som väntar på att få komma ut till Karlanda. Vårt mål är att kunna flytta in någon gång mellan årsskiftet 2012/2013 och mars 2013. Vi hoppas ju självklart på att kunna skåla in det nya året i vårt nya hus :)




Duschen kommer från danska Bloomingville och jag har köpt den från webbutiken Lantliga hem. Jan-E kan inte riktigt förstå varför vi ska ha en dusch i trädgården, men jag ser att den kan användas mer eller mindre dagligen under den varmare delen av året. Duscha efter att man klippt gräsmattan, duscha av leriga hundar, spola av leriga barnkläder, tvätta leriga barnhänder, ja det finns ju hur många anledningar som helst att ha en utedusch. Om inte annat blir den ju som nämnts ett vackert inslag i trädgården. Funderar på att låta ljusrosa doftande rosor få klättra på en pergola och bilda duschväggar i form av en båge runt den. Sista delen av väggen har jag en idé i huvudet om att bygga en vikvägg av gamla fönster och duschdraperi. Kanske en sittbänk att lägga handduken på? Vi får se vart det slutar :)

2 kommentarer:

  1. Jätte kul att hittat din blogg. håller på att läsa igenom den. Sitter bara och ler. Vi har samma smak på en hel del saker. blev så full i skratt av detta inlägg. Precis vad jag och sambon har pratat om. En dusch i trägården. Ur mysigt. Vill även ha en bastu. Men har inte bestämt om vi ska ha inne i huset på över våningen eller en bastu stuga. El baka in den i garaget på något vis. Massa olika lantliga blommor. ängsblommr fruktträd. Det vill jag ha =). MVH Erika

    SvaraRadera
  2. Ja, du Erika. Det sägs att vi alla har en dubbelgångare ;)

    Visst är det mysigt med en utedusch? Jag kom över en till ett väldigt bra pris och är jättenöjd! När det gäller bastu så har vi valt att inte ha en i huset. Om det blir någon så har vi pratat om att bygga en fristående nere vid sjön, men det får bli ett senare projekt. Blommorna däremot har redan fått flytta till Nystuga. De står än så länge i sina provisoriska pallkragar i väntan på att trädgården ska färdigställas. Massor av doftande gammaldags blommor förstås ;)

    SvaraRadera