Sidor

Det senaste från Instagram

fredag 23 december 2011

Innerdörrar med glasparti

Efter lite funderande fram och tillbaks, bestämde vi oss för den massiva innerdörren Oden 4 från GK Door. Pris- och kvalitétsmässigt så ligger dessa dörrar väldigt bra till. Massiva konstruktioner är ju i en klass för sig och när prisskillnaden inte var så stor så valde vi mer än gärna dessa dörrar.

Förutom all diskussion vid köksbordet här hemma så har vi en hel del kontakt med olika leverantörer. Listan över tillval kan göras lång, men de senaste kvällarna har fokus legat på dörrar, lister/foder, paneltak och golv. GK Door och Villa Varm har varit till stor hjälp och nu så har vi alltså bestämt fabrikat och modell på innerdörrarna.

De flesta dörrar blir av traditionell typ utan glasparti. Däremot dörren till den lilla toaletten i hallen och till badrummet kommer att ha tre frostade glasrutor högst upp. Mellan hall/kök/vardagsrum kommer vi att ha en skjutdörr i parmodell och denna kommer också att ha glaspartier, men då i klarglas.


Till vänster den traditionella dörren och till höger en
modell med tre frostade glasrutor högst upp.


Dörrbladen till skjutdörrarna kommer att se ut som ovan

1 kommentar:

  1. Jag är glad att jag hittade den här webbplatsen, jag kunde inte hitta någon kunskap om den här frågan innan.Också en webbplats och om du någonsin är intresserad av att göra någon besökare som skriver för mig om möjligt, kan du gärna meddela mig, im Alltid leta efter folk att kolla in min hemsida. Dörrar - Kronfoster

    SvaraRadera