Sidor

Det senaste från Instagram

fredag 23 november 2012

Soffa till uterummet

Vårt så kallade uterum har vi tänkt att använda som...ja, inte ett uterum eftersom det är en del av huset, utan kanske som ett i-väntan-på-middagen-med-ett-glas-rött-i-handen-rum eller varför inte ett tack-för-maten-nu-vilar-jag-i-soffan-rum. Ja, i alla fall ett rum där vi kan sitta under stjärnorna och bara ta det lugnt och kika ut genom fönstren :)

Riktigt vilka möbler vi ska ha är inte bestämt. Vi har tittat på ett par öronlappsfåtöljer från IKEA och suktat efter brickbord från Tine K. Sedan så har vi en gammal 1800-talskista från min mammas farmor samt ett spegelskåp ur äpplet-serien från min morfars farmor som också ska få plats, men sedan vet vi inte. Fåtöljerna är tänkt att stå i ena hörnet och i det andra...ja, vad ska vi ha i det andra? En stor och härlig soffa att sträcka ut sig i vore ju rena drömmen!

Divansoffan Portugal

Just nu pågår en tävling hos Trademax på FB där vinnaren premieras med soffan ovan. Att packa in en sådan till Jan-E i julklapp vore ju ett projekt i sig, men den utmaningen antar jag mer än gärna!

Tävlan tar dig långt, ödmjukhet hela vägen

Väggord är något som kommit starkt de sista åren och finns i alla tänkbara varianter. Orden ovan kommer från mig själv och det är något jag försöker eftersträva och leva upp till. Trademax tävling utspelar sig via FB och mitt bidrag är alltså "Tävlan tar dig långt, ödmjukhet hela vägen". Håller ni med och vill ni hjälpa mig att vinna en soffa till Nystuga? Oj, oj, OJ vad glad jag skulle bli om ni ville rösta på mig!!!

Uppdaterat 2012-11-26, Så här gör ni för att rösta

  • Logga in på FB och ta er till Trademax tävlinssida via den här länken
  • Klicka på "Delta i tävlingen"
  • Klicka på "Gå till applikationen"
  • Sök på mitt namn, Cecilia Axelsson, uppe till höger och lägg sedan din röst.

Tusen, tusen tack för all hjälp :))

5 kommentarer:

  1. Vad heter du ? Hittar inte det här på sidan förutom Cecilia :-)

    Kram Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hur kunde jag glömma det? Mitt efternamn är Axelsson :)

      Tyvärr verkar hela tävlingssidan krångla som bara den. Tråkigt :(

      /Cecilia

      Radera
    2. Nu tror jag att jag listat ut hur man röstar :)

      Klicka du på länken i inlägget
      Klicka på "Delta i tävlingen"
      Klicka på "Gå till applikationen"
      Därefter söker du på mitt namn, Cecilia Axelsson, uppe till höger och lägger sedan din röst. Krångligt system, men jag tackar det ödmjukaste om du vill ta dig tid!

      /Cecilia

      Radera
  2. Hej Cecilia,
    Roligt att du vill medverka i vår tävling.
    Vi har försökt göra tävlingen så smidig som möjligt. Vi har förstått att det varit lite klurigt att hitta andras bidrag därför la vi för några dagar till en sökfunktion så man enkelt kan söka efter personers bidrag. Vi hoppas detta ska underlätta.
    Lycka till! :)
    Vänliga hälsningar/ Robert, Trademax

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Robert
      Ja, det har varit en hel del krångel, men jag tackar för dina lyckoönskningar och hoppas att det håller hela vägen upp i topp :)

      /Cecilia

      Radera