Sidor

Det senaste från Instagram

tisdag 19 februari 2013

Bara växthuset kvar

De efterlängtade takkronorna har hittat hem!

Flertalet gånger har jag visat upp en bild på en takkrona som jag föll pladask för när jag såg den ifjol. Kärlek vid första ögonkastet sägs vara en klyscha, men så var det faktiskt i det här fallet (om man nu kan uttrycka de känslorna till materiella ting...). Innan hade jag inte tänkt tanken, men när den hängde där framför mig kände jag att wow, tänk att få sitta under dessa takkronor i ett växthus.

En fröjd för ögat som så mycket annat från Dommo by Gawor


"Lite rost, mycket patina, några prismor och hållare för levande ljus. Två sådana skulle göra sig fantastiskt bra i mitt blivande växthus!" Så skrev jag för ett år sedan och nu finns dom här. Två otroligt vackra takkronor som bara väntar på att få hängas upp i växthuset. Jo, just det ja. Växthuset. Ja, den lilla detaljen... Växthuset är tänkt att stå där gamla Nystuga finns idag, så innan takkronorna kan hängas på plats återstår... ett par... tre... kanske fyra moment...
  • Plocka ner och spara alla gamla tegelpannor
  • Plocka ur och renovera alla gamla fönster
  • Ta tillvara dörrar, golvplank och möbler 
  • Riva gamla Nystuga
  • Fylla grunden med singel
  • Börja arbete med växthuset
  • ...
  • ...
  • ...
Ja ja, men takkronorna är i alla fall inhandlade :)

4 kommentarer:

  1. Ja växthus vill jag också ha och matkällare, keramikverkstad, rakuugn, pool, damm ....
    Lång lista ;-)

    Har du visat gamla nystuga?
    Tror inte jag sett det eller var det ligger i förhållande till nya huset o ladan.

    Kram Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väldigt mycket som står på önskelistan, men man måste ju börja någonstans och jag började med takkronorna ;)

      Jo, jag har visat gamla Nystuga några gånger, men kanske framför allt på FB? Ska fixa fram ett inlägg!

      /Cecilia

      Radera
  2. Att få lov att planera för ett växthus måste vara rena drömmen. Jag vet ju inte ens om vi har plats eller om vi får lov.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Erika, det är rena drömmen! Titt som tätt sneglar jag ut genom fönstren och tänker att "Där, där kommer växthuset att stå framöver"... Håller tummarna för att ni hittar en lämplig plats och att inget sätter käppar i hjulet för ett framtida växthus på er tomt :)

      /Cecilia

      Radera