Sidor

Det senaste från Instagram

torsdag 29 maj 2014

Insynsskydd i spets

Underbar långhelg. Fantastiskt väder. Underbar långhelg MED fantastisk väder! Sol och värme, trots vindar från norr. Enligt väderprognosen så ska vädret hålla i sig en bra stund framöver. Är det sommaren som kommit redan?

Trots det vackra vädret har jag tagit mig i kragen och fått gjort saker som jag lagt åt sidan alldeles för länge. En klok människa sade till mig att "Det bästa sättet att få saker gjorda, är att göra dem". Visst är det så, men ändå så har vissa projekt en tendens till att hamna på efterkälken. Insynsskydd till badrummet är ett typiskt sådant. Varken jag eller Jan-E är förtjusta i cotswoldglas och valde bort det i badrumsfönstret. Nu när vi har en altan längs husets västra sida så var ett insynsskydd till just badrummet på sin plats. Länge har jag funderat på vad som skulle passa och idag föll polletten ner. Ett insynsskydd i spets!




För några år sedan sydde jag en hel del och visst fanns det några gamla spetsgardiner i gömmorna. Valet föll på lager-på-lager-principen. Istället för att ha enbart en spetsgardin så sydde jag ett extra lager med längder som jag sedan drog ihop med ett satinband. Less is more. Som dekoration hängde jag upp ett par vita hjärtan i trä. Insynen blev så där lagom. Man ser att det är någon i badrummet, men inte mycket mer än så. Däremot så ser den som befinner sig på insidan betydligt mer. Så. Då var projekt insynsskydd till badrummet avbockat!

Åh, höll ju helt på att glömma. Spänngardinstänger. Det måste vara något av de bästa uppfinningarna som gjorts. Helt utan att behöva skruva så spänner man bara fast de fjäderbelastade stängerna. Suveränt! Till insynsskyddet så har jag en upptill och en nertill för att få tyget i sträck. Här har jag beställt mina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar