Sidor

Det senaste från Instagram

onsdag 6 februari 2013

Önskelista med utemöbler

Jag blir nästan lite full i skratt. År efter år återkommer vårkänslorna redan i februari, trots att temperaturen visar blå siffror och snöflingorna virvlar utanför fönstret. Det har bloggats om uteduschar, växthus, takkronor att ha utomhus och inte minst om utemöbler.

I vårt förra hus hade vi ett uterum med fåtöljer i konstrotting och det kliar verkligen i fingrarna på att få ställa ut dom på altanen. Ja, nu har vi ju ingen altan ännu så det lär väl dröja, men jag vet precis vart dom ska stå. Samma sak gäller solsängarna i konstrotting som jag köpte i höstas. Dom är tänkt att så på husets södra sida där vi kan ligga och njuta av solen :)

Som ni kanske kommer ihåg så deltog jag i en FB-tävling som Trademax höll där högsta vinsten var en soffa. Nu var jag inte ens i närheten på att knipa förstaplatsen, men Trademax hörde av sig för ett tag sedan och undrade om jag ville göra reklam för deras utemöbler här på bloggen. Eftersom jag har varit i kontakt med företaget innan och är nöjd med deras produkter och service så har jag inget emot att göra ett reklaminlägg.

Det här är faktiskt inte första gången jag har ett inlägg om Trademax utemöbler här på bloggen. I slutet av sommaren passade jag på att beställa två Baden Baden-stolar som står tålmodigt i ladugården för att packas upp så snart vädret tillåter. Sedan har jag även suktat efter en loungemöbel efter att min syster köpte en för ett år sedan. Tänk att få sträcka ut i soffan på altanen efter avslutad middag eller lunch. Eller varför inte sjunka ner i en fåtölj och bara njuta av den svenska ljumna sommarkvällen (som jag verkligen hoppas blir av i år!)?

Om man nu kunde välja fritt, vad skulle vara högst upp på önskelistan? Alla har vi olika smak, men konstrotting är självskrivet för min del då jag tycker det är både snyggt, vädertåligt och praktiskt, men sedan då? Ja, en soffa är ju aldrig fel, men ibland kan jag tycka det är skönt med en lite "privat sfär". Man kanske skulle blanda fåtöljer och soffa?


Loungegruppen Wisconsin med 2 fåtöljer, 2 hörn (soffa) och ett bord


Gruppen ovan heter Wisconsin och faller mig i smaken med sina lite mjukare linjer och utställda armstöd. Dock skulle jag föredra om soffan var lite större och en av de bra sakerna med dessa möbler är att man kan kombinera lite som man vill. Så två fåtöljer, en soffa bestående av två hörndelar och en mittdel samt ett bord, ja så skulle jag nog vilja skräddarsy min möbelgrupp om jag kunde välja helt fritt. Eller förresten, två ytterligare mittdelar för att kunna bygga ut soffan i samband med festligheter eller att använda som fotpallar, perfekt! 




Loungegruppen Sunset


Sunset har ett lite mer modernt utseende och jag kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar gruppen eller inte. Borden känns inte riktigt som jag, men stolarna ser otroligt sköna ut. För att låta fantasin dra iväg så skulle jag kunna tänka mig ett antal sådana här stolar med tillhörande fotpallar i anslutning till ett utomhusspa, ett gäng tjejkompisar, en flaska bubbel, mysiga badrockar och massor av skratt, ja det vore något det :)

2 kommentarer:

  1. Ja vem längtar inte till våren?!

    Har precis kommit hem från Möbelmässan i Älvsjö och bussresan hem var orolig, väglaget var inte kul. Busschauffören sa att vänsterfilen var bättre än högerfilen som bara var is, hua!

    Snart plockar jag upp vårt extrabord "Ernstbordet" ,tar fram alla sålådor och börjar med försådderna. Ska försöka behärska mig mot förra året då jag hade alldeles för mycket att plantera ut.

    Vår altan är guld värd, så fort första vårsolen kommer ska jag sitta där, grädda våfflor och njuta :-)

    Kram Helene

    SvaraRadera
  2. Åh, vad härligt det lät Helene! Jag tror du ökade på mina vårkänslor med 300 % :))

    /Cecilia

    SvaraRadera